piątek, 8 marca 2013

Polka idealna oczami mężczyzny

Opisując wyniki badania „Polki same o sobie”, postanowiłem przyjrzeć się temu wizerunkowi współczesnej kobiety z innej perspektywy. Eksperci sprawdzili, jaki portret kobiety idealnej malują mężczyźni. Jakie cechy osobowości, charakteru oraz wyglądu Polacy uważają za pożądane, a jakich nie są w stanie zaakceptować? Pokazuje to badanie „Raport Ciekawości Redd’s 2012”, w którym udział brali jedynie mężczyźni. 

Ważnym elementem wizerunku perfekcyjnej kobiety jest jej inteligencja, na którą wskazało 58% panów. Poczucie humoru ceni sobie 39% badanych, o seksapilu wspomniał co trzeci, a o kobiecości - co piąty Polak. Za nieakceptowalne zachowania 86% mężczyzn uznaje przeklinanie, a 91% częste zmiany partnerów. Aż 93% ankietowanych panów nie toleruje nadużywania alkoholu przez kobiety. Jednocześnie mężczyźni wykazują dosyć tradycyjne podejście do roli kobiet w związku. Idealna kobieta to według 86% ankietowanych panów taka, która nie głosi feministycznych poglądów. Ponad 60% z nich nie pozwoliłoby zapłacić wybrance rachunku w restauracji, a niemal 80% nie akceptuje samotnych wyjść na imprezę. Jednocześnie badanie obala stereotypy wskazując, że mężczyźni nie czują się dobrze podczas długiej rozłąki z partnerkami. Współżycie znalazło się na drugim miejscu, przegrywając z poczuciem bliskości, za którym tęskni 70% badanych. Brakuje im także towarzystwa i rozmowy. 


Opinie ankietowanych mężczyzn skłoniły mnie do refleksji nad rolą kobiet oraz ich wizerunkiem we współczesnym świecie. Czy próbując sprostać cudzym oczekiwaniom faktycznie dążymy do perfekcji? Czy silna presja otoczenia pozwala na szczęśliwe życie? Raport pokazuje ciekawe obserwacje, obalając jednocześnie mit perfekcyjnej businesswoman jako ideału dla mężczyzn, którzy wciąż są raczej konserwatywni. Jaki jest sposób na porozumienie? Na pewno warto wypracować złoty środek. Zatem Drogie Panie, w tym szczególnym dniu życzę Wam, byście nieco zwolniły w dążeniu do nowoczesności, oraz by panowie chcieli pójść na kompromis i odejść nieco od tradycji


* „Raport Ciekawości Redd’s 2012” został zrealizowany przez TNS Polska na zlecenie marki Redd’s. Przy projekcie współpracowali socjolog, dr Tomasz Sobierajski oraz dziennikarka Zuzanna Ziomecka. Badanie przeprowadzono na grupie 1000 mężczyzn w wieku 18-40 lat.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz